English English Nederlands [Beta] Nederlands [Beta]

Mijn vlucht naar Ho Chi Minh City

Ik ben veilig en wel geland in Dubai, het is hier 02:10 (toen ik deze blog schreef, het publiceren lukte even niet) en bij jullie is het 3 uur eerder. Ik heb een heerlijk relaxte vlucht gehad van ongeveer 6,5 uur. Had alle ruimte, want er zaten geen mensen naast me. Geen seconde verveelt! Niet geslapen, want ik had ontzettend veel te doen!

Als eerste moest ik natuurlijk de lieve, leuke verhaaltjes enzo lezen uit het boekje dat ik van vrienden en vriendinnen (voornamelijk van de basketball) heb gekregen. Ik heb me in kunnen houden om nog niet alles te bekijken. Dan heb ik nog wat voor later. Bedankt allemaal voor het cadeau, vind hem echt fantastisch! Jammer dat jullie mijn reactie erop niet konden zien hihi. Geloof me, ik zat echt te glunderen en soms moest ik m’n best doen om niet hardop te lachen! Zo leuk!

Verder heb ik nog een film gekeken, (keuze uit meer dan 400 films) games gespeeld, muziek geluisterd, allerlei informatie over de vlucht bekeken die constant werd bijgewerkt. En dat allemaal via het touchscreen in de rugleuning van de stoel voor me. Echt geweldig.
Ik ben ook erg tevreden over de service van Emirates. De stewards en stewardessen kwamen vaak langs met drinken, koekjes, een lunch (met voor-, hoofd-, en nagerecht) en daarna nog een bakje met vanille-of bananenijs. Jammie!

Even nog een korte uitleg want ik zou nu eigelijk al in Vietnam zijn...:
vanwege wat ‘issues’ woensdag met het inchecken op Schiphol, had ik geen andere keus dan mijn vlucht en visum bij aankomst voor Vietnam om te boeken naar een dag later. Ik ben dus donderdagmiddag (14.40) pas vetrokken richting Dubai en kom de 6e aan in Vietnam i.p.v. de 5e. Gelukkig waren ze heel aardig en behulpzaam op Schiphol en is mijn ticket gratis omgeboekt!

Tja en nu zit ik hier, op 1 van de snelst groeiende luchthavens van de wereld. Vliegtuigen komen en gaan. Het volgt elkaar in snel tempo op. En er zijn nog zoveel (verschillende) mensen! Ik moet nog wel even zien hoe ik de komende uren door ga brengen. Mijn vlucht naar Ho Chi Minh City vertrekt om 09:25 uur en ik ben geland om 00:18 uur. Maar goed, ik ga hier eens rustig rondkijken, en misschien wat slapen, ookal ben ik nu totaal niet moe nog. Gelukkig heb ik inmiddels een restaurantje met ‘free’ wifi gevonden, alleen is mijn telefoon nu 42% door al het geapp. Hopelijk kan ik hem ergens opladen.

Doeidoeii ik ga me even vermaken in het mega grote tax-free shopping gedeelte van deze gigantische airport. Hopelijk kan ik snel weer wat van me laten horen, wanneer ik aangekomen ben in het hotel in Ho Chi Minh City en ik internet heb!

Eerste avond in het vrijwilligershuis in Can Tho

Eerste avond in het vrijwilligershuis
De reis naar Can Tho met visum voor Vietnam is goed gegaan, ik ben rond half 5 aangekomen bij het vrijwilligershuis. Het was een hele reis, maar zeker goed te doen! Ik ging met de taxi van het hotel naar een busstation om mijn ticket te kopen naar Can Tho en vervolgens werd ik met een bus naar een ander busstation gebracht. Daar stapte ik over op een grote bus (met airco!!), die naar Can Tho ging. Het was ong. drie uur rijden, gelukkig had ik mijn camera bij me en kon ik mooie foto’s maken van het Vietnamese landschap.

Ook zat er een hele aardige Vietnamees naast me waarmee ik zo nu en dan een praatje maakte. Jammer genoeg sprak hij niet zo goed Engels en begrepen we elkaar soms niet. Maar goed, hij vond mij blijkbaar ook erg aardig, want toen de bus even een tussenstop maakte, heeft hij iets van Vietnamees snoepgoed voor mij gekocht! Het lijkt een beetje op van die noga met noten en het smaakt naar kokosnoot. Niet echt mijn ding... maar dat hoefde hij niet te weten natuurlijk! Hij heeft mij ook geholpen om de goede shuttle bus te vinden om mij van het busstation in Can Tho naar het vrijwilligershuis te brengen.

Ik heb vanavond al alle vrijwilligers ontmoet, en er kwamen ook nog gasten (Vietnamese studenten die ook vrijwilligerswerk doen) naar het huis om met z’n alle een gerecht, dat gemaakt wordt van bloem, ei, melk en een klein beetje zout en in een koekenpan met verhitte vetstof wordt gebakken, te eten! Ja echt, mijn eerste avondeten in Vietnam was toch echt pannenkoeken haha! Daarna hebben we nog gezellig op het dakterras gezeten waar het wat koeler was.

Als het goed is, krijg ik maandag van Phuong een rondleiding en uitleg over de projecten. Nu ga ik echt slapen, want het is inmiddels half 12 ‘s nachts en ik ben erg moe! Jullie horen binnenkort weer van me.